Selamat Melayari Blog Saya!

My photo
Seorang insan yang biasa.... namun bercita-cita luar biasa! PENCERAMAH BAHASA PENULIS BUKU RUJUKAN PENULIS KOLUM MAJALAH PENDIDIK PENCERAMAH BENGKEL PENULISAN

21 July 2008

Karangan Cemerlang SPM 1

Dalam penulisan bahagian B, yakni karangan panjang, saya agak berpuas hati kerana peningkatan yang dipamerkan oleh pelajar tingkatan 4 PTAG dari semasa ke semasa. Berikut ialah tiga karangan yang terbaik.
Soalan 1:
Rukun Negara Memainkan peranan penting kepada negara kita. Huraikan Rukun Negara dan kepentingannya kepada rakyat dan negara.
[ 100 markah ]

Nama pelajar: LIM YEN KHYE
Markah: 89%


Soalan 2
Perubatan tradisional masih mendapat sambutan. (soalan lengkap ada dalam kertas jawapan di bawah)
[100 markah]

Nama pelajar : Andrea Ng Xin Hui
Markah : 87%





Nama Pelajar: Tan Wee Shen
Markah: 87%




Semoga kejayaan anda dapat menjadi platform untuk terus cemerlang dalam penulisan. Cikgu akan sentiasa mendoakan kejayaan anda. Para pengunjung blog ini bolehlah menjadikan hasil tulisan mereka sebagai panduan dan rujukan. Jumlah pelajar yang mendapat A1 dan A2 adalah terlalu banyak tetapi saya hanya memilih yang terbaik sahaja. Syabas kerana anda berusaha!

43 comments:

Anonymous said...

Cikgu Tan CL, saya pelajar tingkatan 3 dari perak. Saya ingin baca karangan pelajar cikgu tapi saiznya terlalu kecil. Bolehkah Cikgu email kepada saya volcanowizard@hotmail.com atau yihjengcheong@yahoo.com?
Terima kasih

Anonymous said...

Harap cikgu boleh e-mail kepada saya karangan tersebut......Terima Kasih.

Anonymous said...

Cikgu Tan CL, saya pelajar tingkatan 4 dari selangor. oleh kerana saya lemah dalam membuat karangan,saya ingin jadikan karangan pelajar cikgu sebagai panduan dan saya ingin baca karangan pelajar cikgu tapi saiznya terlalu kecil. Bolehkah Cikgu email kepada saya mengikut saiz yg besar.farhan.hazhan93@yahoo.com?
budi dan jasa cikgu amatlah saya hargai.

Anonymous said...

Cikgu, saya ingin membaca karangan murid cikgu tetapi saiznya terlalu kecil. Bolehkah cikgu menghantar karangan ini ke email saya, roshanmaniam_94@hotmail.com? Jasa dan kerjasama cikgu amat dihargai.

Anonymous said...

Cikgu Tan CL, saya merupakan pelajar spm untuk tahun ini.saya memohon kerjasama cikgu untuk menghantar karangan tersebut ke alamat email saya, fiqa_yuki@yahoo.com. terima kasih.

Joshua Lee said...

CXikgu Tan CL, saya merupakan pelajar tingkatan 3 dari Kuala Lumpur.Bolehkah cikgu menghantar karangan cemerlang ini dengan saiz yang boleh dilihat ke email saya, jleechamber@live.com.Jasa dan kerjasama cikgu amat dihargai.Sekian terima kasih.

UMASUNDERI said...

cikgu selamat sejatera,saya tingkatan 4, dari perak. bolehkah cikgu menghantar karangan tersebut dengan siaznya besar yang boleh saya dilihat ke email saya,umathapes@gmail.com/ umasunderi@yahoo.com. budi dan jasa cikgu amatlah saya hargai.
Sekian terima kasih.

Anonymous said...

Selamat Sejahtera Cikgu. Maaf, saya sebenarnya perlu menyiapkan kerja sekolah saya yang bertajuk seperti soalan 1 mengenai rukun negara. Oleh itu, saya mahu menjadikan karangan pelajar Cikgu sebagai rujukan saya tetapi malangnya saya tidak dapat membaca karangannya kerana terlalu kecil. Jikalau tidak menyusahkan Cikgu, bolehkah Cikgu menghantar karangan soalan 1 tersebut ke e-mail saya, adhwa_hani@hotmail.com. Bolehkah Cikgu menghantarnya selewat-lewatnya Rabu ini kerana hari itulah deadline saya. Segala usaha Cikgu amat saya hargai. Terima kasih sangat-sangat Cikgu!

Anonymous said...

sebenarnye boleh tengok yg besar..tekan ctrl lepas itu scroll atas..tp saya sebenarnye lg suke baca yg bertaip drpd scan sbb saya ingat nak print karangan yg bagus2 ..saya harap cikgu dapat letak karangan yg bertaip pula

ohhqistina said...

salam sejahtera cikgu ,saya merupakan pelajar yg akan menduduki spm pd tahun 2010 ini . saya ingin membaca contoh karangan terbaik yg cikgu paparkan tp oleh krna saiz nya t'lalu kecil jadi sy x dapat membaca karangan tersebut . saya dah cuba menekan ctrl dan scoll ke atas tp gambar nya kabur . saya minta kerjasama cikgu utk menghantar ke email saya ohhqistina@yahoo.com . terima kasih cikgu . :)

aYan jaMie said...

emm...saya pelajar form 5 this year, saya lemah dalam menulis karangan dan ingin melihat contoh karangan student cikgu but it was too small to see,boleh tak cikgu email pada saya contoh karangan tersebut? this is my email teacher, ayanlibra@yahoo.com saya amat berterima kasih pada cikgu sekiranya cikgu sudi menghantar contoh karangan itu pada email saya..

Anonymous said...

salam sejahtera, saya nerupakan pelajar SPM 2010. seperti pelajar2 lain sya berharap sgt jika cikgu sudi email kan karangan2 ini kepada saya....aila93@ymail.com
sya sangat mengaharap cikgu sudi menghantar karangan ini..........terima kasih cikgu:D

Anonymous said...

saya pelajar tingkatan lima dari negeri perak .. bolehkah cikgu e-mel karangan-karangan yang cikgu anggap terbaik ? ini e-mel saya cikgu , gogetanksjeremy@gmail.com
terima kasih cikgu dan haraplah cikgu boleh hantar karangan-karangan tersebut secepat mungkin kepada saya.. terima kasih sekali lagi

Issac said...

saya pelajar tingkatan empat dari negeri Kedah.. Cikgu boleh e-mel saya karangan-karangan tu jugak? issac75@gmail.com.. blog cikgu telah banyak menolong saya dalam aspek penulisan.. markah bahagian b saya telah meningkat dengan mendadak dari 45 markah ke 78 markah selepas melayari blog holistik cikgu..

Anonymous said...

cikgu saya pelajar tingkatan 4 dari KL.Harap cikgu boleh tolong e-mel kan karangan diatas kepada e-mail saya (zulfadzlis@yahoo.com) dengan cepat mungkin sebab final exam dah dekat.

ChanLK said...

saya pelajar tingkatan lima dari Johor...sudah hampir spm sebenar. Saya sangat berminat dengan kedua-dua karangan skor markah tinggi ,boleh cikgu e-mail karangan-karangan itu ke alamat e-mail saya chanlkmyworld@gmail.com. terima kasih

Hermine Honorine said...

cikgu tan,,,,sy ingin sekali membaca karangan-2 terbaik yg dihasilkan oleh anak murid ckgu...klau sudi...blh ckgu emailkan kpd sy at lindashaz94@yahoo.com.my...terima kasih..

OhNo said...

salam sejahtera cikgu,saya athirah dpd mrsm besut.bleh ke dlam perenggan penutup,d'ulng dan menyatakan isi.

Anonymous said...

cikgu saya ingin sekali membaca karangan terbaik anak murid cikgu tapi malang sekali saya tidak dapat membacanya kerana tulisannya agak kabur. saya berharap akan ada cara untuk saya membacanya.terima kasih.

音乐之雯 said...

cikgu Tan CL,saya ialah pelajar tingkatan 4 dari Johor.saya nak tanya bagaimana boleh dapat markah karangan yang tinggi?cikgu saya cakap ayat karangan saya teruk,bagaimana saya boleh tulis ayat karangan yang baik?saya sentiasa tak boleh dapat 60/100.

Anonymous said...

salam sejahtera, cikgu, saya pelajar spm 2011 yang tidak lama lagi akan menduduki spm. saya inginkan contoh karangan yang sangat baik untuk dapat A+, bolehkan cikgu hantar contoh karangan A+ ini kepada saya melalui emel kerana saya tidak dapat membacanya di sini. idahismail94@yahoo.com.my
dan idah_funky94@yahoo.com.my.
terima kasih :)

Anonymous said...

Salam sejahtera Cikgu ...
Saya pelajar yang akan menduduki SPM pada beberapa hari nanti .. bolehkah Cikgu emel karangan cemerlang ini kepada saya ..?
Email : kennethchaw@hotmail.com

Harap cikgu emel me dgn secepat mungkin.

Terima kasih banyak

Anonymous said...

Salam sejahtera cikgu, saya bakal menduduki SPM pada Isnin yang akan datang. Bolehkah cikgu emelkan karangan-karangan cemerlang tersebut kepada saya dengan secepat mungkin?

b3ll_christ731@hotmail.com

Terima kasih cikgu :)

[ VaMpIrE ! ! ! ] said...

cikgu..tolong emailkan karangan ank murid cikgu ini...dan saya juga nak karangan yang markah x memuaskan..untuk saya buat bandingan...harap cikgu boleh email kan dengan kadar segera..saya amat memerlukannye..

princess_imah2007@yahoo.com

Anonymous said...

ckg, saya ingin sekali membaca karangan anak murid cikgu memandangkan markahnya yang memberangsangkan. tetapi, saiznya terlalu kecil, minta jasa baik ckg, boleh tak e-mail kan kpd saya : camillawahida@ymail.com dgn saiz yang mudah utk dibaca. jasa ckg amat dihargai, sekian terima kasih.

Anonymous said...

cikgu,saya pelajar tingkatan 4,ingin membaca karangan anak murid cikgu,boleh tak e-mail kepadaku:jwtantjw@hotmail.com

mizz scha said...

Cikgu ..saya pljar tngktn 5 .. saya ingin membuat rujukan krangn yg brtarikh 21 julai 2008 .. tp krngn tersebut kurg jelas . harap cikgu dpt email kn kpd sya pd almt email melody_muzik77@yahoo.com sblum hari khmis ini .terima kasih .:)

Anonymous said...

saya ingin membuat rjukan karangn bertarikh 21 julai 2008 ... harap cikgu dapat hntar krngn tersebut kpd sy ..terima kasih..

scha.kyna77@gmail.com

Scha Idruce said...

Selamat sejahtera cikgu tan , saya scha_95@rocketmail.com. Saya ingin minta contoh karanagn tentang integriti dari cikgu dan sedikit tunjuk ajar dari cikgu mengenai karanagn sebegini. Saya harap cikgu dapat hantar ke email yang saya terterakan sebagai nama saya di atas. Jasa baik cikgu amat dihargai. - Scha

Lin said...

Hi cikgu tan, saya ingin membaca contoh karangan A+ di atas, tetapi perkataannya sangat kecil. Minta tolong cikgu tan emel kepada saya, example5_28@hotmail.com. Sekian terima kasih!

your godess said...

CIkgu ,tolong hantarkan karangan ini ke https://www.facebook.com/pooyeee
terima kasih ;D

Anonymous said...

Cikgu saya pelajar perak tingkatan 5. Cikgu kami telah memberi tugasan mengenai perubatan tradisional. Saya telah mencari rujukan tentangnya tetapi saya tidak dapat sebarang rujukan. Saya berharap cikgu dapat menghantar karangan kedua dengan saiz yg boleh dibaca ke jananidsouza@yahoo.com. Jasa baik cikgu akan saya kenang. Saya mengharapkan jasa bai cikgu.plz cikgu.

Peace said...

Hi Cikgu, bolehkah cikgu menghantar karangan-karangan tersebut ke emel saya, brianlion95@gmail.com?
Terima kasih.

budak risau said...

Saya seorang pelajar tingkatan lima. Saya ingin membaca karangan yang cikgu paparkan tetapi gambarnya terlalu kecil. Bolehkah cikgu e-mel kepada saya karangan tersebut? timepredator@yahoo.com

Anonymous said...

cikgu, saya seorang pelajar tingkatan 5. saya ingin membaca contoh karangan pelajar cikgu tetapi gambarnya tidak jelas. saya harap cikgu dapat e-mel kepada saya. charlene_charmelon@yahoo.com

Anonymous said...

cikgu, saya seorang murid dari Mrsm Tun Ghazali Shafie saya ingin membaca karangan contoh yang cikgu telah pemarkan ini,tetapi tulisannya tidak begitu jelas untuk dibaca .Saya ingin meminta tolong cikgu untuk e-mailkannya .sekian

e-mail saya
shamilaabalakrishnan@gmail.com

Anonymous said...

salam cikgu boleh x atar krangan kat sye ,sye chek shukur dari sek taman tuanku jaafar ingin berjaya dalam mata pelajaran spm ni ,bleh x cikgu atar contoh karangan dan cara nk menjawab bahasa melayu dengan baik

Anonymous said...

cikgu blh tak emel sy juga ketiga tiga tu? emel: chloexunyi@gmail.com

Anonymous said...

cikgu,, boleh tak emailkn saya karangan yang pertama??

sabrina_aziz@ymail.com

Anonymous said...

Cikgu, boleh cikgu e-mailkan ketiga-tiga karangan ni dan karangan-karangan hebat yang lain? Terutamanya yang mencapai A+ kalau tidak membebankan... Terima kasih :)

darylryanchong@yahoo.com

Unknown said...

Cikgu, boleh tak cikgu e-mailkan ketiga-tiga karangan tersebut!saya murid pt3. karangan ini boleh tolong saya utk memberi idea.. Terima Kasih:)

yashnirajamorgan@yahoo.com

jie said...

Cikgu,saya harap cikgu dapat e-mel karangan ini kepada saya.Tq(jiesim1313@gmail.com)

Unknown said...

Bolehkah cikgu hantar gambar karangan kepada saya?
etlahsx@gmail.com