Selamat Melayari Blog Saya!

My photo
Seorang insan yang biasa.... namun bercita-cita luar biasa! PENCERAMAH BAHASA PENULIS BUKU RUJUKAN PENULIS KOLUM MAJALAH PENDIDIK PENCERAMAH BENGKEL PENULISAN

16 May 2008

Di sini "RUMAHKU" - Artis Malaysia Menyumbang untuk Perpaduan!

Pada 20 hingga 23 Mei, saya akan menghadiri Pertandingan Debat Perpaduan antara Univerisiti yang akan berlangsung di utara negara. Saya diberi tugasan berat, yakni hakim dari segi bahasa dan keindahan ayat pendebat. Pertandingan ini dianjurkan oleh Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional (JPNIN). JPNIN merupakan sebuah agensi bawah Kementerian Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian, dan Warisan (kekkwa) yang ditubuhkan bertujuan untuk memelihara, meningkat dan mengukuhkan perpaduan rakyat dan integrasi nasional selaras dengan dasar-dasar Kerajaan berlandaskan Perlembagaan Persekutuan dan Rukun Negara.

Di bawah ini, saya sertakan hasil tangan salah seorang kawan saya yang bekerja sebagai editor dan penari bebas yang bekerja dengan Akademi Seni Kebangsaan. Tajuk klip video dan liriknya amat sesuai dengan kehendak semasa, yakni perpaduan nasional. saksikan!




No comments: