Selamat Melayari Blog Saya!

My photo
Seorang insan yang biasa.... namun bercita-cita luar biasa! PENCERAMAH BAHASA PENULIS BUKU RUJUKAN PENULIS KOLUM MAJALAH PENDIDIK PENCERAMAH BENGKEL PENULISAN

31 March 2009

Majlis Makan Malam Amal "Yayasan Nanyang" - Sukarelawan diperlukan

LOGO TEMA MALAM AMAL HARI IBU

Pada 9 Mei 2009, satu majlis malan malam amal untuk mengutip derma kepada Yayasan Nanyang Press akan diadakan di Dewan Putra, Kelab Eksekutif Klang. Pada malam itu juga, saya akan bertugas sebagai salah seorang pegawai tinggi yang menjayakan aktiviti yang akan dilangsungkan. Oleh hal yang demikian, 3 minggu yang lalu, saya sudah pun bertanya kepasa pelajar saya sama ada mereka sudi menjadi sukarelawan untuk sama-sama membantu saya menjadikan malam itu satu memori indah. Saya berasa amat berterima kasih atas kerjasama yang diberikan kepada pelajar saya yang sudi membantu saya. Dari segi semangat kesukarelawan, jasa dan pengorbanan mereka hanya mampu dibalas oleh Tuhan kerana "manusia puya asa, Tuhan punya kuasa". Lagipun, kita selalu diajar "buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali".




Sehubungan dengan itu, saya masih buntu kerana sedang sibuk mencari seorang yang mahir bermain seksofon pada malam itu. Hanya hanya memerlukan khidmatnya untuk jangka masa 15 hingga 30 minit sebelum majlis bermula. Sesiapa yang berminat silalah tampil untuk menyumbangkan bakat anda sekali gus membuat kerja-kerja kebajikan. Sjil penyertaan akan disediakan kepada para sukarelawan. Dalam pada itu, sesiapa yang sudi untuk menjadi sukarela, bolehlah menghubungi saya melalui e-mel. sebaik-baiknya, sukarelawan dari daerah Klang amat diperlukan kerana yang terlalu jauh, nanti ada masalah pengangkutan awam pula.




Padi sawah dicabut segemal,

Jadi petani janganlah malas;

Hari ini kita beramal,

Hari ini kita dibalas.

No comments: