Selamat Melayari Blog Saya!

My photo
Seorang insan yang biasa.... namun bercita-cita luar biasa! PENCERAMAH BAHASA PENULIS BUKU RUJUKAN PENULIS KOLUM MAJALAH PENDIDIK PENCERAMAH BENGKEL PENULISAN

4 April 2018

Bengkel Pemantapan Tatabahasa untuk Calon PT3 dan SPM di SMK Convent Teluk Intan

Terima kasih saya ucapkan kepada pengetua dan penolong kanan serta guru-guru BM SMK Convent Teluk Intan yang sudi mengundang saya untuk menyampaikan seminar pemantapan tatabahasa kepada 147 orang calon PT3 dan 187 orang calon SPM serta guru-guru di sekitar Teluk Intan yang sudi hadir. Komitmen dan kerjasama daripada puteri-puteri Convent Teluk Intan amat saya kagumi. Selain analisis soalan PT3 dan SPM berkongsi dengan mereka, saya juga menyampaikan teknik menjawab soalan sintaksis dan peribahasa serta kesalahan ejaan. Konsep bina ayat, trend semasa soalan sintaksis dan konsep rumus tatabahasa berkaitan dengan kesalahan bahasa, istilah, ejaan, serta melibatkan murid dalam penyampaian seminar mengikut acuan konsep pembelajaran abad ke-21 (PA21) berjaya dijalankan dengan lancarnya selama 4 jam. Keseronokan dan kepuasan murid-murid serta guru menjadikan seminar kali ini suatu kenangan yang manis buat saya.
Terima kasih daun keladi,
Ada peluang berjumpa lagi.



















No comments: