Selamat Melayari Blog Saya!

My photo
Seorang insan yang biasa.... namun bercita-cita luar biasa! PENCERAMAH BAHASA PENULIS BUKU RUJUKAN PENULIS KOLUM MAJALAH PENDIDIK PENCERAMAH BENGKEL PENULISAN

16 December 2008

Pementasan Teater Muzikal Puteri Gunung Ledang



Persembahan "Puteri Gunung Ledang The Musical" Siri ketiga akan berlangsung pada 6 hingga 21 Februari 2009 di Panggung sari, Istana Budaya. Saya berpendapat bahawa para pelajar bolehlah menyaksikan persembahan yang berlatarbelakangkan prosa tradisional "Peminangan Puteri Gunung Ledang" dalam buku teks antologi komponen sastera tingkatan 4, Anak Laut. Saya akan membuat perancangan dengan pihak penerbit persembahan ini, yakni "Enfiniti" dan saya bercadang untuk mendapatkan tiket harga promosi untuk pelajar.
Saya akan memberitahu perkembangan aktiviti ini dari semasa ke semasa. Sila beri perhatian.







1 comment:

m!sz m!y@a~ said...

PGL diakui sbg satu pementasan yg hebat. Saya pernah menontonnya dalam edisi kedua. Tetapi, mengaitkannnya dg teks KOMSAS ialah suatu yang sia-sia. Saya sama sekali tidak melihat kaitannya.